Sportsponsoring: sympathieke dynamiek
Sportsponsoring is nog altijd een zeer ‘sympathiek’ instrument waarmee u uw communicatiestrategie kunt ondersteunen. Het stelt u immers in staat om uw bedrijfsnaam, product, of dienst dynamisch te presenteren, terwijl u tevens een belangrijke rol speelt als supporter van uw favoriete sportclub, of team. Er is sprake van een wederzijds voordeel.
Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch beseft dat maar al te goed. “Voor wat, hoort wat” zogezegd. Vandaar ook dat wij voor u een uitgebreid, structureel en flexibel sponsorbeleid hebben ontwikkeld dat uitgaat van uw én onze belangen.
“Give to get”
Het sponsorbeleid beoogt dus een samenwerking waarbij zowel u, als Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch voordeel behalen. Om dat te bereiken willen we een relatie met u opbouwen. Meer met u doen, dan alleen over geld praten. Zo horen we graag van u welke communicatiedoelen u wilt bereiken met sportsponsoring, zodat we gezamenlijk de best passende optie kunnen kiezen of -indien nodig- ontwikkelen. Op basis van de gekozen optie krijgt u een bepaalde sponsorstatus. Hieraan koppelen wij een basispakket van tegenprestaties die u van ons mag verwachten.
Verenigingsbeleid = sponsorbeleid
Sponsoring vormt voor iedere sportvereniging een onmisbare bron als het gaat om voortbestaan en ontwikkeling. Voor Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch is dat niet anders. Wij zetten uw sponsorbijdragen daarom in voor het behoud en de verbetering van de kwaliteit van de gehele hockeyclub*. Sterker nog, het verenigingsbeleid = het sponsorbeleid. Met andere woorden: de keuzes die zijn gemaakt binnen het verenigingsbeleid vormen het uitgangspunt voor de sponsormogelijkheden binnen de club. Zo streven we er bijvoorbeeld voortdurend naar om het ‘clubkader’ (trainers, coaches, enzovoort) optimaal te begeleiden. Maar ook tastbare zaken zoals een verzorgde, moderne accommodatie worden mede betaald uit sponsorgelden. Zichtbare resultaten De sponsorresultaten zijn dus direct zichtbaar. Niet alleen in de ontwikkeling van de club, maar vooral ook ‘fysiek’ in de vorm van communicatie-uitingen in en om het veld en het clubhuis. Wat dacht u van shirt sponsoring in combinatie met bord sponsoring op een van onze zeven (!) kunstgrasvelden? Of prefereert u plaatsing van een advertentie in onze bladen, of het sponsoren van een compleet toernooi? Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch biedt u volop mogelijkheden…
Sponsorplan van Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch
Met het sponsorplan wordt een uniek concept neergezet in sportend Nederland. Herkenbaar middels een duidelijk beleid en creatief in het uitdragen van uw wensen. U krijgt een instrument in handen waarmee u uw communicatie-strategie extra kunt ondersteunen. Diverse middelen zullen intensief en op verschillende manieren worden ingezet om uw inbreng in Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch onder de aandacht te brengen van de diverse doelgroepen.
Wij onderscheiden de volgende categorieën:
– Hoofdsponsor Rabobank
– Partner
– Goud sponsor
– Zilver sponsor
– Brons sponsor
– Sponsor lid
Voor hoofdsponsor, stersponsor en goudsponsor wordt exclusiviteit gegarandeerd in de betreffende categorie. De overeenkomsten zijn minimaal drie jaar.
Overige sponsoropties
– Hockey Sociëteit
– Bordsponsoring
– Advertenties (clubblad, website, Hartsticke Bosch, posterscreen en narrowcasting)
– Teamsponsoring
– Toernooi sponsoring
– Materiaalsponsoring (ballen / hesjes / vlaggen / pionnen)
– Diensten sponsoring (drukwerk / catering / presentatie materiaal)
– Wedstrijdsponsoring
– Mini-school, Trainers-club, Clinics, Coaches, Keepers-club
Voor meer informatie over sponsoring buiten de Hockey Sociëteit verwijzen we je door naar de website van HC Den Bosch.